Bijeenkomst

Een tip van mij hebben jullie al overgenomen richt een soort Adviesraad op

15-03-2019
Onze klant Bart gaf dit advies toen wij hem interviewden voor een klantverhaal in 2018. Zorgkantoren Coöperatie VGZ volgde zijn advies graag op en ondertussen hebben we de tweede succesvolle bijeenkomst gehad van onze KlankBordGroep. Hier krijgen we gevraagd en ongevraagd advies van onze betrokken klanten. We doen elke keer nieuwe inzichten op en verbeteren zo onze dienstverlening.   
 

Drempelvrees

Ze gaven onder meer aan dat ze bang zijn om iets verkeerds te doen. Bijvoorbeeld bij het aanvragen van een (her)indicatie bij het CIZ. ‘Er is toch een afhankelijkheidsrelatie. Je kijkt tegen instanties als het CIZ en het zorgkantoor op. Het is een soort van drempelvrees’. Daarom is het belangrijk dat de klanten ondersteuning en hulp krijgen via de klantadviseurs van Zorgkantoren VGZ of via een Onafhankelijke Cliëntondersteuner.  

 

Versterk elkaar

‘Het is belangrijk dat we elkaar versterken. In het belang van de klanten.’ Hieronder een aantal tips en opmerkingen die klanten ons gaven:    
1. Maak een duidelijke folder over het zorgkantoor: wat is het zorgkantoor, wat doen ze, hoe helpen ze de klant? 
2. Verspreid die folder bij de belangenorganisaties, zoals MEE, Zorgbelang, OCO, kinderafdeling ziekenhuis, speciale scholen, gemeenten, praktijkondersteuners etc. 
Zo vinden klanten het zorgkantoor op tijd en krijgen ze goede hulp. 
3. Zorg voor twee of drie vaste contactpersoon. ‘Zo hoeven we niet telkens opnieuw onze situatie te  vertellen.’ 
4. Maak gebruik van een eigen Social Media Account, zoals Facebook. 
5. Chatfunctie kan handig zijn voor korte vragen: het gaat sneller, je hebt meteen contact en je hoeft niet te wachten aan de telefoon.’

 

Aan de slag  

We zijn met bovenstaande adviezen aan de slag om te kijken hoe we onze dienstverlening verder kunnen verbeteren. In mei komen we weer bij elkaar en gaan dan onder andere in gesprek over het inkoopplan.  

Denk met ons mee en meldt u aan

Bent u een Wlz klant of diens mantelzorger, die graag mee wil denken? Meldt u dan aan voor de KlankBordGroep en stuur een E-mail naar klantadviesLZ@vgz.nl

KlankBordGroep dat is pas zinnig

 
X
Om u zo goed mogelijk te helpen gebruikt vgz-zorgkantoren.nl cookies. Lees meer over ons cookiebeleid.
Nee, ik ga niet akkoord
Ja, ik ga akkoord