Zorgverlener kiezen

In de zorggids vindt u zorgverleners waarmee we afspraken hebben gemaakt over het leveren van langdurige zorg. 
Kies een zorgverlener
Zorgverlener
Hulp nodig?

Hebt u hulp nodig bij het vinden van een zorgverlener in de zorggids?

Bekijk de uitleg over het kiezen van een zorgverlener hieronder of neem contact met ons op.

Uitleg zorgverlener kiezen

U hebt verschillende mogelijkheden om een zorgverlener te zoeken. Hieronder leest u welke dat zijn en krijgt u uitleg over het resultaat van uw zoekopdracht.

 

Hoe zoekt u?

U kunt zoeken op: 

  • naam van de zorgverlener of een gedeelte van de naam.
  • sector: alle sectoren, thuiszorg, verpleging&verzorging, geestelijke gezondheidszorg of gehandicaptenzorg of alle sectoren.
  • verzorgingsgebied: bijvoorbeeld op de gemeente waar u woont of zorg wilt ontvangen. U vindt alleen zorgverleners in de regio's van Zorgkantoren Coöperatie VGZ.

U kunt ook zoeken op een combinatie. Bijvoorbeeld op sector en gemeente, of met de naam van een zorgverlener.


Zoekresultaten

Na het klikken op “Toon zoekresultaten”, verschijnt een lijst met zorgverleners die voldoen aan uw keuze. Hiervan kunt u meer informatie bekijken, zoals gegevens over de zorg die zij leveren, wachttijden en contactgegevens. De gegevens staan getoond op verschillende tabbladen:

  • Algemeen
  • Wachtlijst

Tabblad algemeen

Met een CIZ-indicatie kunt u terecht bij alle door ons gecontracteerde zorgverleners. Het kan voorkomen dat we geen specifieke afspraken hebben gemaakt voor het zorgzwaartepakket waarvoor u een indicatie heeft. In dat geval kunt u zelf met de zorgaanbieder overleggen of het mogelijk is dat u er met uw zorgvraag toch terecht kunt.


Tabblad wachtlijst

We werken de wachttijden periodiek bij. Het is dan ook een indicatie. Neem voor de meest actuele wachttijden contact op met de zorgaanbieder.


Is er een wachtlijst?

Is er een wachtlijst bij de instelling waar u interesse in hebt? Dan heeft u deze mogelijkheden:

  • U kunt en wilt wachten: in dit geval blijft u op de wachtlijst staan totdat u er terecht kunt
  • U wilt of kunt niet wachten: de instelling van uw keuze zoekt samen met u naar een oplossing, zodat u toch zorg krijgt. Komt u er samen niet uit, dan kunnen wij u verder helpen. Neem met vragen contact op met de afdeling Klantadvies.

Wilt u voordat u een keuze maakt, weten of er wachtlijsten zijn? In de zorggids kunt u nagaan welke instellingen die door ons gecontracteerd zijn wachtlijsten hebben. U kunt ook altijd de zorgverlener van uw keuze bellen en vragen of er een wachtlijst is.

  • Kunt u de zorggids niet openen?

    Lees wat u kunt doen als u de website (zorggids) niet kunt openen met Safari: 

    • Lees het bericht dat verschijnt wanneer een pagina niet kan worden geopend. Het bericht bevat mogelijk suggesties of informatie aan de hand waarvan je het probleem kunt oplossen.
    • Zorg ervoor dat je het juiste adres voor de webpagina gebruikt. Als je het adres hebt gekopieerd en geplakt, controleer je of aan het begin of het einde van het adres geen extra tekens staan of tekens ontbreken.
    • Als voor de website een VPN-verbinding nodig is, controleer je of deze goed werkt. Zie Verbinding maken met een VPN (Virtual Private Network) voor meer informatie.
    • Voeg "/index.html" of "/index.htm" toe aan het einde van het adres.
    • Kies 'Weergave' > 'Laad pagina opnieuw'. Als de pagina nog steeds niet wordt geopend, stop je Safari en open je het programma opnieuw. Probeer het daarna nog een keer.
    • Mogelijk is het te druk op de server van de website of is de website tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw.
    • Als je via een bedrijfsnetwerk verbinding maakt met het internet, is er mogelijk een firewall ingesteld die verhindert dat je de webpagina opent. Vraag de netwerkbeheerder om hulp.
    • Als je computer of netwerk door een firewall wordt beveiligd, moet je mogelijk proxyservers opgeven om toegang te krijgen tot bepaalde internetsites. Zie Een proxyserver configureren voor meer informatie.
    • Vraag de eigenaar van de website of er een probleem is met de webserver en of de website compatibel is met Safari. Je kunt in Safari bijvoorbeeld geen websites openen die een ander protocol gebruiken dan http of https.
    • Gebruik de nieuwste versie van Safari. Om te controleren of er een update voor Safari beschikbaar is, kies je Apple-menu > 'App Store' en klik je op 'Updates'. Zie Je Mac up-to-date houden voor meer informatie.
    • De pagina is mogelijk geblokkeerd door een materiaalblokkering die je hebt geïnstalleerd. Om te zien of het probleem zich ook voordoet zonder de materiaalblokkering, houd je de knop voor opnieuw laden ingedrukt en kies je vervolgens 'Laad opnieuw zonder materiaalblokkeringen'.

     

    Bron: https://support.apple.com/nl-nl/guide/safari/ibrw1071  

Kwaliteit van de zorg

  • Zorgkaart Nederland
    Zorgkaart Nederland bevat reviews per zorgverlener van anderen, ervaringen van patiënten en hun naasten. U kunt zelf ook uw ervaring en waardering achterlaten. Daarmee helpt u anderen bij het maken van een keuze. Ook kunt u zorgverleners met elkaar vergelijken. Bezoek de website Zorgkaart Nederland
  • Kiesbeter

    Zorgaanbieders hebben verschillende manieren om de kwaliteit te meten. Zo zetten zij vragenlijsten uit onder patiënten en hun naasten en zijn er onafhankelijke bureaus die onderzoek doen. Het resultaat daarvan leest u op de website van Kiesbeter.
  • Inspectie voor de Gezondheidszorg
    De Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) is onafhankelijk toezichthouder in de Nederlandse gezondheidszorg. Door middel van toezicht, handhaving en opsporing van strafbare feiten bewaken en bevorderen  zij de veiligheid en kwaliteit van zorg. Bezoek de website van de Inspectie voor de Gezondheidszorg
Uitgaan van kracht
Uitgaan van kracht
Annette Furnemont heeft een periode van verslaving en opnames achter zich gelaten. Nu helpt ze cliënten van GGZ Noord-Holland-Noord bij hun herstel. Als ervaringsdeskundige kent zij hun situatie. Iets betekenen voor anderen, bevorderde ook haar eigen herstel. Zij vertelt haar verhaal.