Nieuwsbrief Klantadvies - september 2023
Nieuwsbrief Klantadvies VGZ Zorgkantoor - editie september 2023

In deze nieuwsbrief leest u meer over:

✔️ Uitnodiging themabijeenkomst
✔️ Van regulier MPT naar overbrugging
✔️ Uitnodiging symposium voor zorgprofessionals sector V&V 
✔️ Notities naar de juiste regio sturen
✔️ Contactgegevens

Uitnodiging themabijeenkomst

Regelmatig organiseren team Klantadvies, helpdesk declareren en iWLZ digitale themabijeenkomsten voor aanbieders. In deze webinars geven we toelichting op veelgestelde vragen over verschillende thema’s. De themabijeenkomst van 27 juni was ook weer een succes met een groot aantal deelnemers. Er waren veel vragen vooraf aangeleverd -en ook tijdens de bijeenkomst gesteld, die ook relevant zijn voor collega-zorgaanbieders. Dit gezamenlijk bespreken vergroot de kennis.

De volgende themabijeenkomst staat gepland op 26 september.

Hierin bespreken we onderstaande onderwerpen:

  • Wet zorg en dwang (WZD)
  • Logeren
  • Wachtlijsten
Aanmelden en eerdere bijeenkomsten terugkijken
Van regulier MPT naar overbrugging

Als een cliënt een regulier MPT ontvangt en besluit alsnog op een wachtlijst te willen staan, kan de Coördinator Zorg Thuis (CZT) hiervoor een AAT aanmaken. De CZT vraagt dan in één AAT het verblijf (regulier) aan voor de instelling waar de cliënt op de wachtlijst wil staan, en voor de zorg die zelf geleverd wordt als MPT ter overbrugging. Zo kan de MPT-zorg door blijven lopen en staat de cliënt op de wachtlijst van voorkeur.

Op deze manier hoeft u geen notitie naar ons te sturen met deze informatie en hoeft de cliënt of vertegenwoordiger ons niet te bellen om de voorkeur van zorgaanbieder door te geven.

Uitnodiging symposium zorgprofessionals sector V&V

Bent u zorgprofessional van thuiswonende cliënten met verpleging, verzorging en begeleiding? En wilt u meer weten over hoe de Wet Langdurige zorg werkt en wat de voordelen zijn? Dan nodigen we u graag uit voor het online symposium op 10 oktober.

Aanmelden symposium
Notities naar de juiste regio sturen

Het komt regelmatig voor dat een cliënt vanwege verhuizing of overplaatsing bij meerdere zorgkantoorregio’s bekend is. Er is altijd maar 1 zorgkantoorregio verantwoordelijk en dat is de regio waar de cliënt op dat moment het GBA adres heeft. Wij ontvangen regelmatig notities die niet voor de betreffende zorgkantoorregio's zijn. Als dit een zorgkantoor is die niet onder een van de VGZ Zorgkantoorregio’s valt, stuur dan de notitie nogmaals naar het juiste zorgkantoor. Valt de cliënt onder een andere zorgkantoorregio van VGZ dan regelen wij dit vaak intern. Dit zorgt wel voor meer administratieve lasten en een langere doorlooptijd voor het behandelen van uw notitie. Wilt u daarom alert zijn waar u de notities naartoe stuurt? Vind het zorgkantoor in uw regio via de link hieronder.

Vind het zorgkantoor in uw regio
Onze contactgegevens

Frontoffice van 8.30 tot 17.00 uur: 088 - 131 16 60

Adviseurs GZ/GGZ van 9.30 tot 13.00 uur:  088 - 131 16 60

Adviseurs V&V van 8.30 tot 17.00 uur: 088 - 131 16 60

Zorgkantoren Coöperatie VGZ
Colofon
De nieuwsbrief Klantadvies is bestemd voor zorgaanbieders van ons zorgkantoor.