Kwaliteit

In de transformatie naar toekomstbestendige geestelijke gezondheidszorg dienen we een continue afweging te maken tussen toegankelijkheid, betaalbaarheid en kwaliteit. Daar is een nieuwe manier van vormgeven van de kwaliteit van zorg voor nodig.  

Kwaliteitsverbetering voor alle cliënten

Eén van de taken van het zorgkantoor is het inkopen van zorg van goede kwaliteit, passend bij de voorlopige kwaliteitsuitgangspunten GGZ. Het samen continu verbeteren is een belangrijk onderwerp. Per zorgaanbieder kan de focus verschillend zijn. Onze inkopers en/of kwaliteitsexperts komen bij u op locatiebezoek en stellen samen met u vast hoe er met de kwaliteitsuitgangspunten om wordt gegaan. Ze luisteren naar de ervaringen van klanten en hun naasten en gaan in gesprek met cliëntenraden en medewerkers. Als zorgkantoor horen we graag wat uw dilemma's zijn zodat we u goede voorbeelden kunnen laten zien om u verder te helpen. Samen met u zoeken we naar een geschikte datum voor het locatiebezoek, maken we een programma en na afloop geven we een terugkoppeling van onze bevindingen.