Regel uw pgb-zaken digitaal

Alle zaken rondom uw pgb regelt u digitaal via MijnVGZzorgkantoor(1) of  het PGB Portaal(2). Hieronder leest u er meer over. 

1. MijnVGZzorgkantoor

In MijnVGZzorgkantoor kunt u formulieren en documenten uploaden en naar ons toesturen. Het gaat dan om documenten die nodig zijn om uw pgb-aanvraag te beoordelen, het aanvragen van extra budget, het regelen van toestemmingen, vragen stellen via het contactformulier en wijzigingen doorgeven in uw persoonsgegevens.Wilt u een document sturen en heeft u het nog niet digitaal? Maak er dan een foto of scan van zodat u het document kunt uploaden.

2. PGB Portaal

Voor het maken van afspraken met zorgverleners, zoals een zorgovereenkomst opstellen en wijzigen, declareren en ziekmeldingen, gebruikt u het PGB Portaal. Lees meer over het PGB Portaal
  • Heeft u een brief gehad van ons zorgkantoor dat u met het PGB Portaal kunt werken? Maar komt u er op mijnpgb.nl niet uit? Neem dan contact met ons op
  • Heeft u nog geen brief gehad dat u met het PGB Portaal kunt werken? Vanwege technische redenen heeft nog niet iedereen toegang tot het PGB Portaal. Wij informeren u wanneer u wel gebruik kunt maken van het PGB Portaal. Lees meer over hoe u tot die tijd uw afspraken met zorgverleners maakt. 

Inloggen MijnVGZzorgkantoor

Heeft u een pgb bij ons zorgkantoor aangevraagd? Dan ontvangt u een brief. Daarin staat hoe u een account aanmaakt op MijnVGZzorgkantoor. In de brief staat een persoonlijke code om uw account te activeren.
  • Nog geen brief ontvangen? Neem dan contact met ons op
  • Wachtwoord vergeten? Geen probleem, via het inlogscherm stelt u opnieuw een wachtwoord in

Inloggen PGB Portaal

Op het moment dat uw pgb-aanvraag is goedgekeurd, ontvangt u een toekenningsbeschikking. Vanaf dan kan er ingelogd worden in het PGB Portaal. Als de budgethouder een gewaarborgde hulp heeft, kan de gewaarborgde hulp inloggen. Inloggen gaat meestal met DigiD. Lees meer over wie kan inloggen 

Documenten en formulieren pgb

In het overzicht hieronder staat welke documenten u nodig heeft om uw pgb aan te vragen of te beheren. Waar u deze documenten kunt vinden. En hoe u ze naar ons zorgkantoor of de SVB stuurt.

  • Documenten

    Op onze website staat meer informatie over het aanvragen van een pgb. Ook kunt u hier de volgende documenten downloaden en printen.

    Documenten opsturen naar het VGZ Zorgkantoor 

    Het aanvraagformulier en budgetplan stuurt u op naar het zorgkantoor. Dat kan digitaal of per post 

    Digitaal 

    Opsturen kan snel en makkelijk via MijnVGZzorgkantoor.nl. Maak een scan/pdf/foto van het document en kies in Mijn VGZ Zorgkantoor voor ‘document uploaden’.  

    Post 

    Stuurt u het document liever per post? Dit is ons postadres: 
    Zorgkantoren coöperatie VGZ 
    Afdeling pgb 
    Postbus 676 
    5600 AR Eindhoven 

  • De persoonlijke gegevens van de budgethouder en van de gewaarborgde hulp kunnen digitaal aangepast worden in het PGB Portaal. Bijvoorbeeld als het e-mailadres, bankrekeningnummer of telefoonnummer verandert. Klik daarvoor op ‘profiel’ rechtsboven in het PGB Portaal. De naam, adres en woonplaats kunnen niet gewijzigd worden. Deze gegevens worden automatisch doorgegeven vanuit uw gemeente. Als u een nieuw adres heeft, worden deze gegevens dus ook automatisch aangepast. 

    Inloggen PGB Portaal

  • Digitaal

    Onderstaande zaken regelt u digitaal in het PGB Portaal. U krijgt binnen 2 weken een reactie van ons zorgkantoor.
    • Zorgovereenkomst opstellen (de zorgbeschrijving is onderdeel van de zorgovereenkomst)
    • Zorgovereenkomst wijzigen
    • Zorgovereenkomst beëindigen
    • Maandloonspecificatie (In het PGB Portaal kunt u bij het maken of wijzigen van een zorgovereenkomst, in het vak ‘zorgbeschrijving’, een maandloonspecificatie invullen)

    Inloggen PGB Portaal

    Per Post

    Wilt u de zorgovereenkomst liever per post versturen? Dat kan. Houd er dan wel rekening mee dat het langer duurt voordat u een reactie krijgt. Als u de formulieren niet goed of niet volledig heeft ingevuld, duurt het bovendien nog langer. U moet de formulieren dan opnieuw invullen en naar het zorgkantoor sturen. Binnen 8 weken krijgt u een reactie van ons. Postadres: Zorgkantoren Coöperatie VGZ, t.a.v. afdeling PGB Portaal, Postbus 278, 8200 AG Lelystad


    Zorgovereenkomst maken
    Per zorgverlener vult u een zorgovereenkomst en een zorgbeschrijving in.

    Zorgovereenkomst wijzigen/beëindigen

    Nog geen toegang tot het PGB Portaal

    Heeft u nog geen brief gehad van ons zorgkantoor dat u met het PGB Portaal kunt werken? Vanwege technische redenen heeft nog niet iedereen toegang tot het PGB Portaal. Wij informeren u wanneer u wel gebruik kunt maken van het PGB Portaal.

  • Digitaal

    Onderstaande zaken regelt u digitaal in het PGB Portaal:

    • Urenbriefje
    • Declaratie bijkomende zorgkosten
    • Declaratie reiskosten budgethouder
    • Opvragen verantwoordingsvrij bedrag
    • Opdracht voor betaling feestdagen uitkering
    • Schadeformulier
    • Aanvraag rechtsbijstand 

    Post

    Wilt u het liever per post versturen? Dat kan. 

    • Download en print het juiste formulier 
    • Stuur het formulier naar de SVB. Op het formulier staat hoe u het aanlevert

    Post 

    Nog geen toegang tot het PGB Portaal

    Heeft u nog geen brief gehad van ons zorgkantoor dat u met het PGB Portaal kunt werken? Vanwege technische redenen heeft nog niet iedereen toegang tot het PGB Portaal. Wij informeren u wanneer u wel gebruik kunt maken van het PGB Portaal.

  • Kijk voor meer informatie over de toeslagen, het aanvragen van een toeslag en de aanvraagformulieren op onze website

    Overzicht toeslagen

    • Toeslag wooninitiatief
    • Toeslag extra kosten thuis (EKT)
    • Toeslag meerzorg
    • Toeslag palliatief terminale zorg
    • Toeslag persoonlijk assistentiebudget
    • Toeslag gespecialiseerd verpleegkundig handelen
    • Toeslag chronische ademhalingsondersteuning
    • Maatwerktoeslag dagbesteding thuiswonend kind
    • Maatwerktoeslag intensieve dagbesteding / dagbehandeling
    • Maatwerktoeslag logeren

    Documenten opsturen naar het VGZ Zorgkantoor 

    Digitaal 

    Opsturen kan snel en makkelijk via MijnVGZzorgkantoor.nl. Maak een scan/pdf/foto van het document en kies in Mijn VGZ Zorgkantoor voor ‘document uploaden’.  

    Post 

    Stuurt u het document liever per post? Dit is ons postadres: 
    Zorgkantoren coöperatie VGZ 
    Afdeling pgb 
    Postbus 676 
    5600 AR Eindhoven 

  • Documenten opsturen naar het VGZ Zorgkantoor 

    Al deze documenten stuurt u naar het VGZ Zorgkantoor

    Digitaal 

    Opsturen kan snel en makkelijk via MijnVGZzorgkantoor.nl. Maak een scan/pdf/foto van het document en kies in Mijn VGZ Zorgkantoor voor ‘document uploaden’.  

    Post 

    Stuurt u het document liever per post? Dit is ons postadres: 
    Zorgkantoren coöperatie VGZ 
    Afdeling pgb 
    Postbus 676 
    5600 AR Eindhoven 

  • Documenten opsturen naar het VGZ Zorgkantoor 

    Digitaal 

    Opsturen kan snel en makkelijk via MijnVGZzorgkantoor.nl. Maak een scan/pdf/foto van het document en kies in Mijn VGZ Zorgkantoor voor ‘document uploaden’.  

    Post 

    Stuurt u het document liever per post? Dit is ons postadres: 
    Zorgkantoren coöperatie VGZ 
    Afdeling pgb 
    Postbus 676 
    5600 AR Eindhoven 

  • Meer informatie over corona en de EKC-regeling staat op onze website.

    Documenten opsturen naar het VGZ Zorgkantoor 

    Digitaal 

    Opsturen kan snel en makkelijk via MijnVGZzorgkantoor.nl. Maak een scan/pdf/foto van het document en kies in Mijn VGZ Zorgkantoor voor ‘document uploaden’.  

    Post 

    Stuurt u het document liever per post? Dit is ons postadres: 
    Zorgkantoren coöperatie VGZ 
    Afdeling pgb 
    Postbus 676 
    5600 AR Eindhoven